Monday, July 27, 2009

Oh Tuhan

Selam Aleykum

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Dan Penyayang

"Adakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan saja untuk mengaku bahawa kami telah beriman dan sedangkan mereka tidak diuji lagi? Sesungguhnya kami telah menguji orang2 yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang2 yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang2 yang dusta"
Al Ankabut:2-3

Hai pejuang..Allah jadikan kita hidup di alamNya ni ada tujuan, ada matlamat.. Apa matlamatnya? Apa tujuannya? Allah telah memberitahu kita dalam ayatNya

"Aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan agar mereka beribadah kepada Ku"
az Zariyat:56

Hai pejuang.. Cukupkah amal ibadahmu? Yakin kah dengan amal ibadahmu itu? Yakin kah dengan amal ibadahmu itu, kamu akan berada di tempat yang selesa?

Hai pejuang.. Apakah kamu boleh senang2 hidup di alam sementara ini.. Tidak pejuang.. Kamu akan di uji oleh Allah sebagaimana Allah telah menguji orang2 yang sebelum kamu...

Mengapa Allah menguji aku?
Mengapa tidak menguji orang lain?
Mengapa ujian aku lebih berat sedangkan orang lain tidak?
Mengapa sukar untuk aku menerima ujian ini?
Mengapa?
Mengapa?
dan Mengapa??? Aku sering tanya pada hati..
Kalaulah aku tahu ttg hadith ini....

"Sesungguhnya Allah SWT apabila mengasihi satu kaum, dicubanya mereka itu (dengan berbagai cubaan), barangsiapa yang rela dengan cubaan itu maka mereka mendapat keredhaan Nya. Barangsiapa yang benci (marah) maka baginya kemurkaan Allah SWT"

Subhanallah... Setiap ujian yang Allah berikan kepada kita itu adalah tanda Dia kasih pada kita, tanda sayang kepada umat Nya..

Tapi ingatlah pejuang... Kalau kita tidak berhubung denganNya, tidak bertawakal kepadaNya, tidak berpegang kepada kitabNya dantidak mengikuti Sunnah Nabinya... Maka kita sebenarnya dalam keadaan musibah yang besar...


No comments:

Post a Comment